Na stronie JENOX stosujemy pliki cookies w celu usprawnienia funkcjonowania strony oraz przystosowania witryny do zainteresowań i preferencji użytkownika. Używanie strony jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na stosowanie przez JENOX plików cookies, tzn. na zamieszczanie cookies na swoim urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w przeglądarce w której otwarta jest strona JENOX. Polityka prywatności.
Jenox Akumulatory

Jenox Pytanie do eksperta

Zadaj pytanie naszemu ekspertowi a dostaniesz odpowiedź w przeciągu 48 godzin !


  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



FAQ


Wszystkie akumulatory produkowane przez firmę JENOX są bezobsługowe. W praktyce oznacza to spełnienie wymogu normy EN mówiącej, że akumulator zmniejsza swoją masę o mniej niż 4 g/Ah w trakcie procesu ładowania (500 godz., 40°C, przy stałym napięciu 14,4V), co w konsekwencji ogranicza czynności sprawdzania poziomu elektrolitu do jednego razu w ciągu 3 miesięcy.


Tak, należy odkleić górne etykiety i wykręcić korki, ponieważ pod nimi znajdują się otwory wlewowe. Należy kontrolować napięcie spoczynkowe oraz poziom elektrolitu (minimalny poziom elektrolitu powinien znajdować się w przedziale 10-15 mm powyżej górnej granicy płyt) nie rzadziej niż co 3 miesiące. Jeżeli poziom elektrolitu spadnie poniżej podanego stanu należy do danego ogniwa dolać wody demineralizowanej.


Przeładowanie akumulatora jest bardzo niekorzystne i może doprowadzić do spływu mas czynnych z płyt. W efekcie doprowadzi to do nieodwracalnego uszkodzenia akumulatora.


Akumulator powinien odpowiadać minimalnym wymogom producenta pojazdu (pojemność i wartość prądu rozruchowego). Można skorzystać z wyszukiwarki akumulatorów zamieszczonej na naszej stronie internetowej.


Elektrolit w zupełnie rozładowanym akumulatorze ołowiowo-kwasowym może zamarznąć w temp. -5°C, zaś w pełni naładowanym akumulatorze -69°C.